Odkrivanje nadarjenih učencev

Odkrivanje nadarjenih učencev poteka v treh stopnjah:

  • Evidentiranje učencev, ki bi lahko bili nadarjeni

Evidentiranje učencev, ki bi lahko bili nadarjeni, poteka ob koncu 3. razreda (ali katerega koli drugega razreda) po določenih kriterijih na osnovi učiteljevega poznavanja učencev in njegovega pisnega mnenja o učencih brez testiranj ali uporabe posebnih ocenjevalnih pripomočkov. Sledi seznanitev staršev z nadaljnjimi postopki in pridobitev mnenja o otroku ter soglasja za izvedbo postopka identifikacije.

  • Identifikacija nadarjenih učencev

Identifikacija nadarjenih učencev zajema poglobljeno in podrobnejšo obravnavo evidentiranih učencev in se izvaja v 4. razredu (ali v katerem koli drugem razredu). Vključuje tri merila: učiteljeva ocena učenca (ocenjevalna lestvica nadarjenosti), test sposobnosti in test ustvarjalnosti. Učenec je identificiran kot nadarjen učenec, če na enem od meril dosega nadpovprečen rezultat.

Ugotovitev o tem, da je učenec prepoznan za nadarjenega, sprejme razredni učiteljski zbor.

  • Seznanitev in mnenje staršev

Je zadnja stopnja odkrivanja nadarjenih, ko svetovalna služba skupaj z razrednikom seznani starše, da je bil njihov otrok spoznan za nadarjenega, pridobi tudi njihovo mnenje o otroku in soglasje za nadaljnje delo z otrokom.